Kwaliteit vs Marketing

Een bezoek aan Brugge staat voor mij meestal synoniem met "niet vergeten chocolade te halen bij Dominique". Ik heb het over Dominique Persoone, shock-o-latier noemt hij zichzelf. Hij heeft de term zelf uitgevonden. Hij kwam ook op de proppen met erg bijzondere chocoladecreaties, waarvan zijn fusion pralines nog altijd mijn favoriet zijn. Pralines met havana, wasabi, citroengras, gember en zelfs lavendel. Nu ja, zelfs... Dominique heeft de unieke combinatie waargemaakt tussen marketing en kwaliteit. Zijn pralines zijn stuk voor stuk ontdekkingen, dat staat buiten kijf. Hij maakt ook de pralines voor Oud Sluis, Comme Chez Soi, Hof Van Cleve,... Mijn persoonlijke favoriet is de praline die hij maakte voor De Jonkman. Uniek! Voor de praline bij de koffie alleen al zou je bij Filip Claeys gaan eten. Maar dat klopt niet helemaal, want ook al de rest van wat je bij Filip geserveerd krijgt is super!

Maar ik had het over marketing... Het uitstalraam van The Chocolate Line in Brugge is op zich een toeristische attractie. Midden de honderden chocoladewinkels is dit toch wel een erg bijzondere. Je kan minutenlang staan kijken en steeds opnieuw iets bijzonders ontdekken. Je wordt naar binnen gezogen. De winkel is veel te klein, but who cares. Je staat met plezier in de rij en je kijkt al uit naar het moment dat je je favoriete praline in je mond kan stoppen. Dan is het eindelijk jouw beurt en je krijgt je chocolade mee in een mooie doos, maatwerk alweer. Geen strik rond het doosje, maar een echte "wrapper" met een mooie foto van het team. En op de doos, eenmaal open, promotie voor de boeken van Dominique. Doorgedreven marketing, inderdaad, maar je gaat dit zelfs leuk en informatief vinden.

Tijd voor een praline...
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment