Bono in Louis Vuitton campagne. Waarom?

Bono en zijn vrouw Ali Hewson zijn de meest recente sterren in de "Core Values" campagne van Louis Vuitton. Dan vraagt een mens zich af... Waarom? Ja... Bono zou Bono niet zijn als hij zou doen zoals zijn voorgangers in de campagne (waaronder Madonna en Sean Connery). Hij stond erop dat hij niet zou poseren in Louis Vuitton kledij, maar in kledij van het ecovriendelijke merk Edun. Nobel toch??? Het resultaat mag er ook zijn. Fotografe Annie Leibovitz maakte er in Zuid-Afrika opnieuw een meesterwerkje van.

Maar... Waarom? Een beetje googlen en het wordt iets duidelijker. Edun is voor 49% eigendom van Louis Vuitton, op zich zeker geen slechte zaak. Bono en zijn vrouw zijn de andere eigenaars. De firma maakte in 2009 kennelijk ook 9 miljoen dollar verlies. Een push in de verkoop zal dus zeer welkom zijn.

But then again... het moet allemaal niet hé. Bono had ook gewoon kunnen de fee opstrijken. Edun moest niet worden opgericht. Het engagement moest er niet zijn. En toch is het er allemaal. Hoedje af.
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment