Picking Gino Van Ossel's brain

Eén van Europa's toonaangevende experts in retailmanagement en trademarketing.



Gino Van Ossel

Na Jos Burgers en Herman Toch is Gino Van Ossel de derde gast van Business at the Chapel. De seminars in de Schipperskapel zijn bijzonder omdat je als deelnemer je eigen inbreng hebt en echt contact hebt met de spreker. Ik zie dan ook persoonlijk uit naar de sessie met Gino Van Ossel op 20 november aanstaande. (Er zijn nog tickets en deelnemen is bovendien echt niet duur.)

Over Gino Van Ossel
Als marketingprofessor legt Gino Van Ossel zich vooral toe op hoe mensen winkelen en boodschappen doen. Na 20 jaar ervaring heeft hij een onovertroffen inzicht ontwikkeld in het hele koopproces. Eerst ging zijn aandacht uit naar het belang van de winkelvloer in het nemen van koopbeslissingen. Vandaag bestudeert hij vooral hoe het internet ons koopgedrag beïnvloedt.

Met de jaren heeft hij zijn blik verruimd van retailmarketing naar retailmanagement. Hij heeft het 'retailbedrijfsmodel' ontwikkeld, dat retailers gidst bij hun strategische keuzen. 
Merkartikelfabrikanten kloppen bij hem aan om een beter inzicht te verwerven in hoe retailers denken. Zijn expertise strekt zich uit van de meer strategische vragen rond kanaalbeheer tot de meer operationele vraagstukken over trade- & shoppermarketing.

Gino is een heel gewaardeerd spreker, omdat hij een stevige inhoud weet te combineren met een prettige stijl van presenteren. (bron www.vlerick.com)

Over het boek - Omnichannel in retail
Als retailmanager besef je ten volle dat verandering nodig is. Daarvoor heb je echt geen onheilsprofeten die het einde van de fysieke winkel voorspellen nodig. Toch rijzen er al snel verschillende vragen:

Welke richting moet je concreet uit?
Waarom volstaat het niet om een webshop te lanceren en de consument toe te laten zijn bestelling op het winkelpunt af te halen?
En wat betekent dit voor de merkartikelfabrikant?
Wat als er geen winkels meer zouden zijn?
Heb je dan als leverancier een probleem?
In het boek (dat elke deelnemer ook krijgt, trouwens) reikt Gino Van Ossel een concrete oplossing aan. Hij breekt een lans voor omnichannel in retail, door niet langer de winkel maar wel de klant centraal te stellen.

Met pertinente vragen, heldere modellen en handige checklists gidst Van Ossel retailers en merkartikelfabrikanten in hun zoektocht naar een juist antwoord op maat van het eigen bedrijf en de eigen sector.

Praktische info
20 november - 14 uur
De Schipperskapel, Brugge - 125 euro (excl btw) - Tickets
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment